Kızılelma Faaliyeti (4.08-07.08.2017)

Can'ın (Can Özcan) bir hafta önceden planlarına başladığı Kızılelma faaliyeti 4 Ağustos Cuma günü Can Özcan, Mustafa Özkılıç ve ben (Rabia Uludağ) saat 17.10 gibi Ankamall AVM nin önünde buluştuk. İlk plan sonrası 6 kişi ve Cumhur abinin arabayla gideceğimiz faaliyet Uysal kuzenlerin ( Burhan Uysal ve Mehtap Uysal) bizi satması sonrası 4 kişi kaldık. Rahat rahat gideriz diye konuşurken Cumhur abinin ben size söylemeyi unuttum bende gelmiyorum demesiyle araçsız ve 3 kişi kaldık. Buna rağmen yinede gideceğiz dedik ve nasıl gideriz diye alternatifleri araştırdıkAraçsız kalınca planlar yapıldı ve Bla Bla Car ile gitmeye karar verdik ve 17.30 da Ankamall önünden hareket edeceğini not etmiş olan Murat beyle anlaştık.

4 Ağustos Cuma günü Can'la 15.00 dernekte buluşup alışverişi yaptık saat 16:40 de Mustafa ile buluşmak üzere eşyalarla dernekten çıktık. Ankamall önünde Mustafa ile buluştuk. Murat Bey'le buluşma saatini beklerken Murat bey aradı. Bir akrabasının geleceğini söyledi ve biliyorum planda yoktu bunu ücretten düşeriz size uyarsa dedi. Böylelikle 60 lira olan gidiş masrafımız 40 liraya düştü.17.32 de Ankamall önünden hareket ettik. Tabi Murat bey bizi Zonguldak'a kadar götüremeyeğini belirtmişti. Kendisi Gökçebey'e gidiyordu. Yol boyunca sohbet ederek zevkli bir yolculuk yaptık. Yolun kalan kısmına otostopla devam edecektik. Murat bey bizi Zonguldak'a dönen ana kavşak noktasına bıraktı buradan daha kolay gidersiniz diye. Şansımıza üç dk bile olmadan bir araba durdu. Zonguldak yakınında bir nişana giden Mehmet bey bizi Zonguldak merkeze dolmuş duraklarının yanına kadar bıraktı. Saat yeni 21 olmuştu.Bu esnada dernekten Koray TÖRK buralarda çok çalışma yaptığı için bölgeyi iyi biliyor ve bize yardımcı olma isteği sayesinde işlerimiz kolaylaşıyordu. Mağaranın ağzının konumunu ve ulaşımıyla ilgili bilgileri geç saatlere kadar sağlayarak genç mağaracılara destek oldu.Duraktakilerinde yardımıyla hedefimize gidecek olan dolmuşu bulduk. On dakikaya kalkar dediler. Çantalarla birlikte yerleştik ve 21.13 te dolmuş hareket etti. 22.08 de köye ulaştık çevreden nasıl gideceğimiz sorduk. Yaklaşık yarım saat şu yoldan yukarı doğru yürümeniz gerek dediler. Tam yola koyulmuştuk ki bir araba durdu. Caymazlardan Sergen ve Oğuzhan bize götürebileceklerini söylediklerinde çok mutlu bir şekilde kabul ettik. Mağaranın yakınında ki köyde ikamet edip aynı zamanda üniversite okudukları için halimizden anlamış bizi yollarınıda uzatıp o bölgeye bırakma inceliğini göstermişlerdi.Giderken aslında yolun tarif edilenden daha zor ve uzun olduğunu araçtayken anladık ve daha da mutlu olduk. Bizi mağaranın 10-15 dakika yürüme mesafesine kadar götürdüler ve kampımızı kurabileceğimiz bir yer gösterdiler. Bir sorun yaşarsak da Caymazlardan Sergenin misafiriyiz derseniz yardımcı olurlar diyerek gene mutlu etmişlerdi bizi. Yalnız gösterdikleri yerin küçük bir sorunu vardı. Çevremiz arı kovanlarıyla doluydu. Mustafa'nın arı alerjisi olmasına rağmen sorun değil karışmazsak sokmazlar dedi ve mağaraya nasıl gidecegimizi tarif ettiler. Çadırları kurarken başka bir araba geldi kovanların sahibiymiş. Can gerekli açıklamaları yaparak yanımıza geldi.

Çadırları kurup konservelerimizi yedik ve saat 8 de kalkariz diye hemen yattık.
Sabah 8 gibi kalkıp çadırları topladık. Arıları rahatsız etmemeye çalışarak mağaraya doğru ilerlemeye başladık. Taş ocaklarının alt tarafından akarsuyu takip ederek mağarayı bulduk. Akarsudan ağır bir koku geliyordu ve rengi pek iç açıcı değildi. Mağara önünde kahvaltımızı yaptık ve tam saat 9 da mağaraya girdik. İlk kısım beklediğimizden genişti. Bize anlatılan ilk 400 m. sürünerek gidiliyordu. Biraz ileride anlatılan kısım geldi çantaları omuzlarda çıkarıp eğilerek ilerledik. Kimi yerde ayakta kimi yerde sürünerek bir süre ilerledik. Bir noktadan sonra komple sürünmeye başladık akarsunun getirdiği alüvyonlar mağaranın o kısmını iyice daraltmış. Suyun aktığı kısımdan sürünerek ancak geçilebilir bir noktada durduk. Ben ekipte en ufak olduğum için ileriye bakmam istendi. 8-10 metre sonra artık kafamı bile yan tutarak gitmem gerekiyordu. Daha fazla gitmeye çalışma diye beni çağırdılar. O sırada suda bir balık
ölüsü buldum. Dönüp gelemeyeceğim kadar dardı bulunduğum yer geri geri sürünerek biraz çıktıktan sonra dönebildim. Biraz geride durabilecek bir yerde ne yapalım diye konuştuk ve çıkmaya karar verdik. Üstümüz komple ıslanmıştı. Tahminimiz 300 metre ye yakın ilerleye bilmiştik mağarada. Saat 10.56 da mağara önündeydik. Biraz dinlendikten sonra toparlanıp kamp alanımıza döndük. O kadar sürünmek bizi beklediğimizden fazla yormuştu. Üstümüzü değişip bir şeyler yedik. Yanımızda ip ve döşeme malzemesi olmadığı için dernekte bize bahsedilen mağaranın tepe girişinden de girme şansımız yoktu. Cumayanı mağarasına gidebilir miyiz diye bir düşündük ama tüm mağara kıyafetlerimiz ıslak, kumlu ve çok kötü kokuyordu. Bu yüzde Ankara'ya dönme kararı aldık. Çantalarımızı yüklenip köye doğru ilerlemeye başladık. Biraz gittikten sonra bir araç geldi. Arı kovanlarına bakım yapmış eve dönüyormuş. Bizi köye dolmuş durağının yanına bıraktı. Bir kahveye gidip oturalım derken kahvenin yanında bir kaç kişi bize el etti gittik. Bize çay, su, limonata ikram ettiler. Biraz sohbet ettik onlarda mağaranın akarsuyun kirliliğinden şikayet ettiler. Dolmuşla Zonguldak merkeze indik onlardan ayrılıp. Bir şeyler atıştırıp Zonguldak çıkışına yakın bir noktaya doğru ilerledik. Otostopla dönmeyi düşündüğümüz için ana yola çıkalım dedik. 30-40 dk bekledik ama kimse durmuyordu. En son bir araba durdu. Bartın'a gidiyormuş. Soma'da madende çalışıyormuş. Bir anlık bir dalgınlıkla sol baş parmağını makineye kaptırmış 10 gün rapor vermişler o da memlekete babasının yanına gelmiş. Yol boyunca sohbet ettik bizi Zonguldak'a gelirken otostop yaptığımız kavşakta yani Bartın dönüşünde bıraktı. Otostop yapmak için uygun bir noktaya ilerlerken bir tır geldi Bolu'ya gidiyormuş. Bolu dönüşünde ineriz diye bindik. Keyifli bir yolculuk oldu. Dönüşe yakın bir benzin istasyonunda indik. Bir sonraki araç bizi Geredeye götürdü. Otoban tarafında değilmişiz ondan dolayı yol bizi Gerede'ye götürdü. Gerede'den çıkmak bize baya yordu. Otobanın tersinde kalıyordu az araç geçiyordu ve geçenler bizi almıyordu. İstanbul'a giden bir araç durdu bizi otobanın yanına kadar götürdü. Burada da bir hata yaptığımız için Ankara yolu tarafına gidene kadar biraz yürümek zorunda kaldık. Yola çıktığımız anda başka bir araç durdu. Kimlik felan sordu. Can'la uzaktan tanış çıktıkları için bindik arabaya. Ümitköy metrosuna kadar bu araçla geldik. Saat 21.03 te derneğe girdik. Malzemeleri bırakıp temizliligi yaptık biraz dinlendikten sonra evlerimize dağıldık.

Bu arada özellikle değinmemiz gereken bir konu var. Köye ulaştığımızdan beri konuştuğumuz herkes mağaranın kirliliğinden şikayet ediyordu. Mağaranın içinden geçerek ilerleyen akarsunun kirliliğinden şikayetçi halk. Akarsunun üst tarafında Zonguldak bölgesinin çöplüğü varmış. Belediye topladığı bütün çöpleri buraya yığıyor daha sonra bu çöplerin suları hemen altında ki akarsuya sızıyor ve inanılmaz bir kirliliğe sebep oluyordu. Yöre halkı bu konuda geçmişte çeşitli girişimlerde bulunmuşlardı ama sonuç elde edememişlerdi. Bizden özellikle bunu raporumuzda yazmamız gerektiğini hatta ne yapılması gerekiyorsa yapalım kurtulalım bu kirlilikten diyecek kadar bıkkın olmalarına rağmen gerekli yerler bu konuda çözüm üretmiyorlardı. Bizim de gözlemimiz inanılmaz bir çevre kirliliği yarattığı, var olan yeşil ağaçlık alanında da bundan etkilenmeye başladığıdır.Ayrıca bugüne kadar girdiğimiz mağaralar da görmediğimiz bir pislik ve dışkı kokusu oluşmuş mağarada ilerlerken yer yer burnumuzu tutma ihtiyacı hissetmiştik. Suyun getirdiği pislikler de mağaranın ağız kısmına yayılmıştı. Biz çöplerimizi toplayıp poşete koyup çantalarda şehre indirip çöp konteynırlarına atarken, belediye araçları da bizim o çöplerimizi alıp tekrar mağaranın yukarısına atıyordu. Biz gene kendimize görev edinip bu bilgiyi gerekli gördüğümüz yerlere bu durumun düzeltilmesi ümidiyle bildiriyor ve asla bu durumların yaşanmamasını ümit ediyoruz.

Hazırlayan:Rabia Uludağ
Sitemizin Tüm İçeriğinden Eksiksiz Faydalanmak için Lütfen Sitemize Ücretsiz Kayıt Olunuz !

gezilecek yerler | izmirde gezilecek yerler