Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015

Dün (29.Kasım 2015) günübirlik olarak, Ben ve yeni arkadaşlardan İlayda, Adnan ve Necmettin ile, Abdulselam Dağında mağara aradık.

Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015Sabah 09.00 da dernekten hareket edip, toplanarak Gökler' e vardık. Cumartesi günkü son yağış ile yolları bozuk olduğundan dağa Gökler Köyünden ulaşamayacağımızı görünce, dağın Batı tarafından tırmandık. O tarafta dev gibi taş ocağı ve asfalt için kil üreten devasa fabrika var. Ve o kireçtaşı dağ kütlesini 100 m den daha derin yarmış ve malzeme tüketmekteler. Orada var olduğu söylenmiş olan mağara da bu sayede yok olmuş İzi kalmamıştı. Şantiyeden dağı aşabileceğimiz bir rota ile yükselince yamaçta yine bir su çıkış ağzı bir mağara bulduk. ama su gelişi (+) yönlü aktif olsa da ilerlemeye müsait olmadığı için devam edemedik. Mağara su aktivitesi azalmış olduğundan gelişmesini ilerlenebilecek kadar sürdürememiş.

Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015 Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015Daha sonra buradan devam ile önce zirveye kadar tarama yaptık. Bu taramamız sırasında da mağara bulamadık. Bu arada zirvede lodos fırtınası süper şiddetli idi. sonrasında önce Abdulselam Mağarası tarafına geçtik. Bu mağaranın aşağısında yol kenarında daha önce saptadığımız su çıkışlarını araştırdık ama nafile gelişimini sürdürememiş mağaralardı.

Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015 Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015Ardından da dağın o taraflarından inmek için yol aradık epeyice. Arazili aracımızın yol konforu ile rahatlıkla dolaşıyorduk ama iniş için bir yol bulamayınca sabah geçtiğimiz geçit üzerinden ve taş ocağı şantiyesi üzerinden bu sefer SRT eğitimi pratiği yapmak üzere, Sincan Çimşit Köyündeki mağaralara gittik.
Çimşit Köyünde daha önce insanların da prehistorik dönemde veya daha sonraları da kullanmış oldukları Volkanik konglomerik alüvyonlar içinde mağaralar var. Bu mağaralardan birine, daha önce girmediğimiz derin gibi görünene ki burada bir konut cesametinde define kazısı yapılmış Oraya akşam 17.00 de vardık. Bu mağaralar Google earth da Ahmet Soyak tarafından 2014 de fotoğraflanmış..

Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015 Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015Tam kuşanıp, giyinme pratiği ve ardından hat döşeme pratiğine geçiyorduk ki birden yaklaşan sağanağın içinde kaldık. Hızla bir kovuğa yağış azalana kadar sığındıktan sonra, hava kararır iken hat döşemeye başladık. Mağara ya da "Mağaramsı"?? yine Volkanik konglomerik alüvyonlu yapıda olduğu ve zemin çok kolay ufalanabildiği için, hat döşerken öncelikle Ağaçlar gibi doğal emniyet noktalarını kullandık ve ardından o yapı içinde belirleyebildiğimiz sağlam kayaç yapılara el boltu çaktık. Bu oynak yapıya bolt çakarken normal kireçtaşı kayaçlara çaktığımıza göre daha dikkatli olmamız gerek. Çakılmaz ya da kullanılmaz değil ama çok dikkatli olunmalı, bu başka bir oturum konusu.

Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015Doğal bağlantı 2 boltlu, perlonlu hareketli istasyon ve 3. boltlu istasyon ile hattı döşedik ve sıralı inişlere geçtik. İlayda istasyon geçişli iniş ve çıkış pratiği yaparken, Adnan ve Necmettin de sadece ilk istasyona iniş ve çıkışı yaptı, istasyon geçişi yapmadı. Bu arada Necmettin de bir bolt çakarak hattın hazırlanmasına katkı yaptı.

Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015Abdulselam Dağı Araştırma Faaliyeti 29.11.2015

Gecenin karanlığında, Sincan Organizenin ışıkları Ankara'nın bo... çayında yakamoz yaparken, saat 21.00 sıralarında mağaraya düşmüş olan yaşlı kaplumbağayı da kurtarıp, hattı sökerek mağaradan ayrıldık. Saat 21.10 da yamaçtan inmiş giysileri değiştirmiş ve Ankara'ya yola koyulmuştuk. ! günde bu kadar..
Bu arada Adsan ile faaliyet çok keyifli oluyor. Bizi gülmekten kırıp geçirdi, az kalsın mağaraya düşecektik, kahkahalarla yerlerde iken..
Evet güncemiz bu kadar. Devamı yeni mağaralarda.

Birhan Altay
Fotoğraflar: Adnan Genç
Sitemizin Tüm İçeriğinden Eksiksiz Faydalanmak için Lütfen Sitemize Ücretsiz Kayıt Olunuz !

arama kurtarma | bursa arama kurtarma